Jak komunikovat s bankou

Jak komunikovat s bankou

V minulém století patřila k nejběžnějším formám kontaktu osobní návštěva bankovní pobočky. S rozmachem internetového bankovnictví v posledních letech jsou stále více využívány moderní komunikační prostředky, které umožňují komunikovat s bankou dokonce i napříč kontinenty. Banky budují tvz. „call centra“, ve kterých pracují telefonní operátoři.

Dnes existují dva základní způsoby, kterými lze dát bance najevo, že si přejete provést nějakou operaci se svými penězi:

  • přímo na pobočce banky
  • na dálku některým z kanálů přímého bankovnictví, kterých je v současné době šest: Phonebanking, GSM banking, WAP banking, Internetbanking, Homebanking a PDA banking. Jednotlivé kanály přímého bankovnictví mohou podléhat ještě dalšímu rozdělení, a to na aktivní a pasivní. První znamená umožnění provádět operace, druhý jen sledovat stav a pohyby svých finančních prostředků.

Mezi kanály přímého bankovnictví lze zařadit ještě bankomat, který také umožňuje nakládat s penězi na dálku, i když pouze ve velice úzké formě. Každý cesta má svá pro a proti. Kdo má volně k dispozici internet, je pro něj ideální internetbanking, který má nejvíce výhod.